21. lis 2013.

gianduia šnite




nije da sam ostala bez tema....imam već pripremljenih nekoliko postova ali, mi je nešto došlo da ponovno objavim ovaj...



ovoga puta sam nosila ovu tortu, koju sam radila kao kolač na dalek put...izdržala je putovanje bez problema i zadovoljila sve ukuse...
- komentari?
- najbolji poput: bez problema se može poslužiti u najboljem restoranu...još možda malo sladoleda i dobili ste desert prve lige..
moja prijateljica je često pravi i njenu djecu više ne treba ni pitati koji će kolač praviti...s tim što se to kod nje zove: "snježina čokoladna torta" :) :) :)
recept je isti kao ovaj i zato ću ga samo prekopirati do onog dijela gdje sam uvela promjene...a ide ovako:


Potebno je:
  • 300 g čokolade za kuhanje (ovoga puta sam koristila onu sa 70 % kakaa
  • 160 g maslaca
  • 80 g šećera
  • 250 g sitno sjeckanih lješnjaka (ja sam ih prethodno tostirala i očistila od lupine)
  • 15 g brašna
  • 5 kom jaja (posebno bjelanci a posebno žumanci)
  • malo soli
Za glazuru:
  • 100 g čokolade i
  • 3 žlice ulja
  1. Razdvojiti žumanca od bjelanaca i umutiti bjelanca s malo soli
  2. Otopiti na pari izmrvljenu čokoladu, maslac i šećer
  3. Kada smjesa postane ujednačena skinuti je s vatre pa dodati 5 žumanaca jedno po jedno neprestano mješajući  iza svakog oko minutice a zatim 50 g sjeckanih ljašnjaka i 15 g brašna. Sve dobro umutiti kuhinjskom žicom
  4. Na kraju u ovu smjesu umiješati umućena bjelanca i to tako što ćete ih dodavati prvo 1/3 pa ostatak
  5. Pomastiti kalup dimenzija 19x25 cm, obložiti ga pek papirom pa i njega isto tako pomastiti.
  6. Posuti dno ostatkom sjeckanih ljašnjaka, malo ih pritisnuti nečim ravnim (dnom čaše ili slično) pa sipati preko njih smjesu za tortu. lagano kalupom udariti od stol dva tri puta*. Peći u pećnici zagrijanoj na 180 - 190 °C oko 30 minuta.
  7. Ohladiti tortu u kalupu, preokrenuti je, skinuti nježno papir i preko lješnjaka polako je preliti glazurom od čokolade
  8. Za glazuru ja sam se poslužila čuvenim Laninim receptom: 3 žlice ulja i 100 g čokolade rastopiti i preliti tortu!



* lagano kalup udariti od stol? :) ja ustvari spustim kalup s neke male visine, nekih 5-6 cm da udari o stol tako da mi se poslije pečenja ne dešava da mi se kolač/ torta vrati i ulegne...ona će se malo podići poslije pečenja ali, će se spustiti toliko da se izravna..
* za moj ukus je bolja ako je ne držite na hladnom ili je izvadite bar koji sat prije posluživanja
* jaja moraju biti sobne temperature....

Broj komentara: 9:

  1. E, ja ginem za ovakve torte/kolače!!!!! Savršenstvo, ide ona i kod mene kao Snežina čokoladna torta :-)))).

    OdgovoriIzbriši
  2. Pojela bih sad bilo kakav kolač a da ne bih ovaj u kombinaciji koju obožavam, čokolada i lješnjaci.

    OdgovoriIzbriši
  3. Isprobala sam ju kada smo istraživala tvoj blog u okviru FBI rukavica i bila je odlična.

    OdgovoriIzbriši
  4. E neka si ponovo okačila, baš mi se sviđa jednostavnost a ukusi po mom!

    OdgovoriIzbriši
  5. Snjezo, ovo je tako fin receptic, zabelezila sam ga odmah za probu i bas mi se svidja sto je u obliku stanglica, lepo ce izgledati na tanjiuru sa ostalim sitnim kolacima.:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Gianduia mi je na to do listi od kad si je objavila Snježo. Samo da pitam jel se ovde šam od belanaca dodaje u topli čokoladni fil odmah ili kad se ohladi? 15g brašna, vidim ponavlja se u oba recepta, znači 1 kašika, ne 150g? Izgleda božanstveno a tostirani lešnici su fenomenalni i mnogo bolji nego kad se stave neobrađeni.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 15 g brašna je mjera...nisam pogriješila :)
      a šam od bjelanjaka se dodaje u topli čokoladni fil....žumanca dodavati jedno po jedno i iza svakoga miješati žicom oko minutice...dodat ću u receptu...hvala ti :)

      Izbriši
    2. Hvala! Uvek ga mešam u hladni fil, pa sam morala da pitam.

      Izbriši
  7. Kolač ili torta ovo je jednostavno savršena poslastica i sigurno se može poslužiti i u najboljem restoranu. Odličan je recept Snježo i super izgleda, koji komadić bih rado da mi je bliže :)

    OdgovoriIzbriši