12. tra 2011.

Kolač od maka



Nikada do sada mi nije bilo teže uslikati jelo kao ovaj kolač:)
Majko mila, koliko sam slika napravila a niti jedna nije zadovoljila niti "moje" najminimalnije kriterije. Ej, u odnosu na ostale blogerice koje imaju fantastične fotografije ja znam točno gdje mi je mjesto! Nisu moje slike ni u kojoj ligi ali, bar da se meni svide. Niti imam svjetla (ustvari imam ali još nisam kupila sijalice:)), nije mi ni fotić neka klasa, ... hm što se vadim... nego što jest jest nemam smisla za lijepu fotku:))
Ah, što mogu!
Ali, zato evo recept jednog prekrasnog starinskog kolača od maka. Kada sam vidjela da je tema igrice ajme koliko nas je mak, nisam imala namjeru učestvovati.
Moji ne vole mak a ja ga obožavam i to baš onako, kao u ovom kolaču, u velikim količinama:))
Moje prijteljice Anka i Zdenka isto tako ga vole i ne budi mi mrsko, iskoristila sam priliku za nedjeljnu šetnju po Promini i posjetu Zdenki pa sam zasukala rukave, napravila ovaj kolač da se nas tri pogostimo!
Znači ovaj put je naša domaćica Jovana kojoj šaljem prijavu za igricu.

Potrebno je:
- biskvit:
  • 75 g maslaca ili margarina
  • 75 g šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 1 dcl mlijeka
  • 250 g brašna
  • 1/2 praška za pecivo
  • 2 manja jaja
-fil:
  • 1/2 l mlijeka
  • 60 g maslaca ili margarina
  • 120 g griza ili pšenične krupice (ja sam stvaila krupicu)
  • 200 g mljevenog maka
  • 1 jaje
  • 200 g šećera
  • 1 vanilin šećer
  • ribana korica 1 limuna
-Posip:
  • 50 g maslaca
  • 80 g brašna
  • 1/2 čajne žličice praška za pecivo
  • 50 g šećera u prahu
  • 1/2 žličice cimeta (po želji ili manje ili više)
  • 1 vanilin šećer

Postupak za izradu ovog kolača:
  1. Prvo napraviti fil tako što se svi sastojci zajedno izmiješaju i stave kuhati na laganu vatru oko 5 minuta. Skinuti fil i ostaviti ga dok se ne napravi tijesto za biskvit.
  2. Za biskvit prvo umutiti snijeg od 2 bjelanca i ostavit sa strane
  3. U drugoj posudi umutiti (mikserom) maslac/margarin pa dodati šećer i vanilin šećer. Dodati žumanca jedno po jedno a zatim mlijeko isto tako, žlicu po žlicu. Sve dobro umiješati te dodati brašno pomiješano s praškom za pecivo. Na kraju žlicom polagano umiješati snijeg od bjelanaca.
  4. Dobro izmiješano tijesto izliti u podmazan i brašnom posut pleh do visine 1 cm. (Tako piše u mom receptu ali može to i tanje:)
  5. Preko ovako pripremljenog tijesta staviti pripremljeni fil.
  6. Na fil staviti posip koji se pravi što se u sve suhe sastojke doda otopljeni i malo ohalđeni maslac. Rukom malo mijesiti da se dobije se mrvičasta masa koju treba staviti preko fila.
  7. Pripremljen kolač staviti u pećnicu zagrijanu na 180 - 200°C i peći ga oko 35 minuta.
* Ne mogu često praviti ovaj kolač jer bi sav prošao kroz moju da ne kažem šta ali, mislim da bi isto tako odlično išao sa višnjama
* Ja ga pravim s maslacem iako je u receptu napisan margarin
* U posip sam zaboravila staviti cimet pa sam ga sipala naknadno:)

I evo nekoliko sličica iz Promine:

Moglo bi biti trešanja (trišanja, kako ovdje kažu)

Šparoga!

Lovačka kućica!

Ekipa! Vesele, zadovoljne, u hrastovoj šumici!

Broj komentara: 19:

  1. Kakav divan kolač. Kad je mak u pitanju, onda me to asocira na neki klasik od kolača, nešto tradicionalno, starinsko. Baš mi ovaj tvoj odgovara opisu.
    A što se tiče fotografije, ne opterećuj se time, tvoje su fotke odlične, znaš zašto, jer su ti recepti tako dobri, provjereni i sugestivni, da kad pogledam osjetim miris hrane!. Eto, samo ti nama pronalazi i piši ove čudesne recepte.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaboravila sam reći da ste preslatki u šumici, a fotke prirode božanstvene.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sjajan kolač Snježo!! Verujem da ste uživale u njemu i neobaveznom ćaskanju! Veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni se kolac jako dopada,i nista ne fali fotografijama.Bas bih volela da sam bila clan tako lepe druzine i sladila se tvojim predivnim kolacem od maka!!Pozdrav:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Kolač je odličan i baš mi je drago da si ga odlučila napraviti i sa nama podijeliti ovaj zbilja vrijedan recept. Sigurna sam da ste se ti i prijateljice lijepo počastile. Što se slika tiče skroz su dobre, nisam baš primjetila da nešto ne bi tu bilo u redu. Ovaj kolač su sasvim dobro dočarale.
    Priroda je prekrasna a vas tri ste odlične !

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlično izgleda kolač, ne znam čemu toliko nezadovoljstva oko kvaliteta slike, važno je da ste se lepo počastile, a mi možemo samo da vam zavidimo kako ste se sladile i uživale u prirodi...

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Snjezo, ti si prestroga prema sebi, ovaj kolacic na prvoj slici samo sto ne kaze "poruckaj me", onako lepo uz soljicu bele kafe, za dorucak...svidja mi i sto ima tako puno maka u filu!;)) Bas ste uzivale u setnji, priroda je jako lepa... veliki pozdrav tebi i tvojim prijateljicama!;))

    OdgovoriIzbriši
  8. Bas je lep kolac, i fotka je dobra! Nemoj biti stroga prema sebi i samo fotkaj i fotkaj i bice sve bolje i bolje. Samokriticnost je zamorna al na neki nacin pozitivna osobina, ako te tera da ides dalje i dalje i da ne odustajes :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Jako lep kolacic! Nemoj biti tako samokriticna, ako mi kazemo da je fotkica ok, onda je ok :) Divni prizori iz šume, baš odmarajuće. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovo je moj omiljeni ruski kolac s makom koji jedem u jednom predivnom kafe-u :)
    Tamo smo slucajnoscu pronasli i burek pa smo svracali kad god se uzelimo :)

    U odnosu na tvoj kolac Snjezo Rusi imaju jos jedan sloj od slatkog sira ili suflea od smetane pa ide testo, mak, sir a odozgo mrvice.

    Razumem te sto kolac ne pravis.. iz istih razloga i ya samo kupim jedno parce :))
    Uostalom bolje je ovako okupiti sjajnu druzinu.
    Divne ste!

    Sto se fotografija tice nemoj se brinuti jer je bolje da pojedes ukusan kolac koji se ne da fotkati nego da imas lepu fotku koja se ne da pojesti :O)

    Uzivaj:*

    OdgovoriIzbriši
  11. Meni se sviđaju svi tvoji postovi jer imaš lijepu priču i dobre recepte. Fotografije su super, nema potrebe da išta mijenjaš. Pozz.

    OdgovoriIzbriši
  12. Nemoj se opterećivati fotkama,
    ovaj kolač je krasan, super recept!

    OdgovoriIzbriši
  13. Pa slike su ti sasvim dobre i dok je mojih nikada neces biti najgora :)))!!!
    Ja bas nisam neka ljubiteljica maka, pa preskacem ovaj krug!

    OdgovoriIzbriši
  14. Ako će ti biti lakše imam i ja taj problem :) Moram slikati po danu, pa određeni uglovi, zumovi... ha, ha, šou program ali dobro se zabavljam :) Divan kolač, mak obožavam.

    OdgovoriIzbriši
  15. Obozavam mak i ovaj kolac izgleda tako dobro, volim te starinske recepte. Sto se tice fotografije, mogu ti reci da sam se totalno prestala opterecivati time jer na netu ima toliko blogova s fantasticnim fotografijama ali puno ih je manje s dobrim receptima. ne znam za druge ali ja po blogovima secem u potrazi za dobrim receptima, a ne za fotkama :)

    OdgovoriIzbriši
  16. zašto bi se morala opterećivati fotkama glavno da se vidi što je na njoj, a ako je recept dobar i provjeren i fotka je, ja isto težim boljim fotkama, ali kad neka ne uspije ne opterećujem se time
    odličan kolač od maka, baš takve volim, sa puno fila

    OdgovoriIzbriši
  17. Pravi ljubitelji maka znaju da je ovo savrsen kolač!

    OdgovoriIzbriši
  18. Snježo, jako si samokritična, što je po meni u redu, jer na taj način samu sebe tjeraš biti bolja.Ali nema potrebe za takvom strogošću. ;) I te kako mogu shvatiti želju za boljim fotografijama jer i ja stalno patim za tim. Non-stop čitam o fotografiji, učim, eksperimentiram i trudim se. Što se tiče tvojih fotki one nisu generalno loše, lijepo ti postaviš set, koristiš dnevno svijetlo što je odlično. Vjeruj mi nema boljeg od dnevnog svijetla. Jedni problem koji ja vidim na ovim fotkama je krivo fokusiranje. Naime, na obje fotke ti je fokus na pozadini, a ne na kolaču koji je u prvom planu. Na prvoj fotki je fokus na šalici i čajniku, a na drugoj na zadnjem kolaču. Moguće je da tvoj fotić ne može fokusirati na maloj udaljenosti ili je postavljen automatski fokus pa ti "napamet" opali. Pogledaj malo upute svog aparata i vidi kako možeš sama ručno fokusirati. Kad to skužiš odmah ćeš biti puno zadovoljnija fotkama i imati ćeš više kontrole.
    Kolač zvuči vrlo ukusno, a fokte iz prirode su pravi odmor za dušu. :)

    OdgovoriIzbriši