26. velj 2011.

Tiramisu ili podigni me:)



Najzanimljivije je što se pravi bez jaja!

Ovu slasticu sam obećala napraviti svome Nikoli. Pošto su se stekli svi uvjeti evo je!

Inače, ovo je neko vrijeme kada mi ovako nešto i treba da ne potonem.
Ne znam zašto ali, čim se primiče ožujak ja nekako potonem. I već dugo je tako, to je mjesec kada je mojoj pokojnoj mami rođendan, meni isto tako, pa i onaj 8. mart.... Sjećajući se nekih starih dobrih vremena malo patim. I zato sam napravila ovu slasticu čije ime u prijevodu tako nešto i znači.
Kud mi je i blogu rđendan, tada?!
Recept je iz one krasne kuharice koju dobih od svoje sestre i moram se pohvaliti da sam već nekoliko stvari iz nje spremila. Hm, ko bi rek'o?
Ne bih o povijesti kako je nastala ova slastica, nisam mjerodavna:)

Mogu samo kako je nastala u mojoj kuhinji. Čas posla!
Evo ovako:
Potrebno je
  • 1 dcl vrhnja za šlag
  • 2 dcl sira mascarpone
  • 140 g čokolade za kuhanje (ja sam stavila pola od ovoga Dorine i pola Lidl-ove od 60%kakaa)
  • 2 dcl jake kave
  • 25 g šećera
  • 3 žlice konjaka ili ruma
  • 27 piškota
  1. Čokoladu rastopiti (iznad pare ili sl.)
  2. Umutiti šlag
  3. Umutiti mascarpone pa u njega umiješati šlag i prohlađenu otopljenu čokoladu. Izmiješati dobro kremu!
  4. Kavu i šećer izmiješati dobro da se šećer otopi pa dodati alkohol
  5. Potopiti piškote u mješavinu s kavom (raditi brzo da apsorbiraju rum i kavu ali da ne budu suviše mekane) i slagati po 3 kom. na 3 tanjura
  6. Premazti piškote dobivenom kremom, pa ponoviti s namočenim piškotama ali ovaj put ih slagati ukriž
  7. Opet premazati kremom i na kraju složiti još jedan red namočenih piškota opet ukriž
  8. Rashalditi ih barem 1 sat i poslužiti ih poprašene s malo kakaa

Ovo je mjera za 3 tanjura (moj muž nije ljubitelj ovakvih slastica).
Mi smo se lijepo počastili!

Broj komentara: 15:

  1. Bas je dobar i bas mi se jede nesto sa cokoladom (a nemam nista...zato sam si napravila kavu i usula jos kakao da malo 'podebljam')!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Divno, stvarno mi se dopada dodatak čokolade :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja ga jako volim, a ova čokolada je odličan dodatak.
    Normalno je da se čovek priseća u večnom ciklusu života, godišnjih doba, meseci i godina. Da nam se datumi ne ponavljaju drugačije bi se prisećali i prizivali nama drage uspomene. Ima sve to svoje zašto i zato.

    OdgovoriIzbriši
  5. Tiramisu je odličan ! Super izgleda a i po sastojcima ga nikako ne bi odbila :)
    I nadam se da je pomogao da ne potoneš i nemoj potonuti. Evo i ja sam priznala tu slabost u zadnje vrijeme ali prošlo je. Dođe nam to svima nekako i nekada. Nadam se da se ovaj ožujak nećeš dati i da ćeš biti dobro !

    OdgovoriIzbriši
  6. Često radim klasični Tiramisu s jajima. Jednio što jaja tučem na pari prije nego ih umiješam u mascarpone pa na taj način, nadam se, sprječavam neželjene posljedice. Ova mi se čokoladna verzija jako sviđa. Ma meni je sve s čokoladom savršeno i bez sumnje bi me podiglo.
    Inače što se raspoloženja tiče razumijem te. Meni je ova veljača bila nekako sva depresivna i jedva sam dočekala da se primakne kraju. :)
    Drži se proći će takvo raspoloženje s prvim pravim sunčanim danima i kad malo napunimo baterije. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Interesantan tiramisu, blago tvojim dečkima, imaju pravu i vrijednu mamu.

    OdgovoriIzbriši
  8. voolim atiramisu, i ja jaja istučem na pari (ovo zvuči brutalno hehe) za kremu :) Super nova kombinacija u ovom receptu s čokoladom, odlično izgleda

    OdgovoriIzbriši
  9. Odlican recept! Znas da me neki dan prijateljica koja ima bebaca koji jos ne jede jaja, pitala za recept za tiramisu bez jaja, odmah joj saljem tvoj recept, a i ja cu ga jednom isprobati jer i meni ovih dana jako treba nesto da me podigne...

    OdgovoriIzbriši
  10. Uz ovaj tiramisu je nemoguće biti depresivan! Nadam se da će te dolaskom proljeća proći tužno raspoloženje! :))

    OdgovoriIzbriši
  11. u tradicionalnoj,staroj verziji tiramisu se pravi s laganom patispanjom,ali u modernija vremena s piskotama. A u njima su jaja,tako da nije bas kolac bez jaja ;)
    Ja licno vise volim fil s jajima,ali ipak prvo moram ovo probati,pa onda reci,mozda je bas i bolje!
    Tiramisu ne znaci podigni me.To je doslovan prijevod,ali je ovdje je u znacenju : oraspolozi me !!! (digni mi moral,rapolozenje)

    OdgovoriIzbriši