29. lip 2010.

Ilonkina pogača



Vjerojatno veliki broj recepata je i dobio ime po nekome, ili smo ih prvi put probali kod njih ili su nam dali recept i tako neka jela i dobiju ime. I na kraju to je i dobro jer kako bismo se snalazili u tolikom moru recepata.
Ovu pogaču sam prvi put jela kod tete Ilonke G. iz Trebinja, majke moje prijateljice Divne.
Bilo je to davno, davno, ali uspomena na jedno predivno gostoprimstvo je ostala.
Ostao je i recept za pogaču, koju sam ja tako nazvala u moru recepata da bih je mogla razlikovati od drugih.
A i razlikuje se od mnogo njih baš po načinu pripreme.

I, kao što sam rekla, kada su utakmice što ću drugo nego u kuhinju. Pogotovo nedjeljom, nije neko vrijeme za ići na more, nisam imala društvo za šetnju onda sam se prihavtila oklagije:)))

Zanimljiva i vrlo ukusna pogača, s vrlo malo sastojaka:
  • 70 dag brašna
  • 2 jaja
  • 4 dcl mlakog mlijeka
  • 1 žličica soli
  • 1 žličica šećera
  • 1 vrećica suhog kvasca (7 g)
I još je potrebno:
  • malo ulja i
  • sjemenke sezama (po želji , ponekada dodam a ponekada i bez njih)
Postupak:
  1. Od svih sastojaka umijesiti tijesto (ja to radim mikserom sa spiralnim nastavcima)
  2. Tijesto odmah prebaciti na malo pobrašnjen stolnjak i razvući što tanje služeći se oklagijom (štapom) kao pitu
  3. Poprskati razvučeno tijesto uljem pa onda dlanom ruke to ulje razmazati po razvučenom tijestu
  4. Po želji posuti malo sezamom i uz pomoć stolnjaka smotati od jednog kraja
  5. Izrezati prema veličini pleha, prebaciti na podmazan pleh, ostaviti oko pola sata da malo naraste te staviti peći
  6. Prije pečenja malo premazati uljem. Peći na 200°C oko 30-35 minuta


Najukusnija je topla.
Ne znam što bih vam rađe uz nju preporučila, mi volimo s maslacem, s krem sirevima, marmeladom i sl.







Broj komentara: 11:

  1. ja obožavam ovakve pogače, posebno kad su tople.. a uvijek mi poslije bude loše, ali ne mogu si pomoći dok ne pomlatim sve ;))

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako dobro izgleda pogača, a zahvaljujući nogometu i mi imamo još jedan odličan recept od tebe!

    OdgovoriIzbriši
  3. Your rolls came out very nice and soft!

    OdgovoriIzbriši
  4. Divna ti je ova Ilonkina pogača, mogu se samo diviti jer sumnjam da ću se odlučiti probati je napraviti: tanko razvaljati kao za pitu - bojim se i pokušati. Inače, bih, recept nije težak (ja to uvijek cijenim). Uf, koje ljepote!

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasna je pogača. divno pripremljena. Mnogo volim kruh, pogače, tjestenine ali ih se bojim kao samog vraga. A joooj... Ovo je neodoljivo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Joj kako ovo divno zvuči i izgleda. Baš volim ovakve kruhove, odn. tijesta. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična pogača i prekrasno izgleda !! I ja volim ovakve krušćiće i sigurna sam da bih u njoj uživala !

    OdgovoriIzbriši
  8. Savršeno izgleda, ja se kod takvih stvari ne znam zaustaviti! Ove rolice posebno mame :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Snjezo, super je pogaca! bas nam se dopala... Mozes kod mene na blogu viseti kako je ispala! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Zgleda slastno! To moram narediti.

    OdgovoriIzbriši
  11. Jednostavno a lijepo. To je najljepse. Super su i fotografije. Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši