8. svi 2010.

Zdravkine Ledene kocke


Često čitam u receptima za jaja koje klase treba staviti: recimo M, L i XL.

To me vrlo često podsjeti na to dokle smo došli, ipak smo napredovali:)))) Prije je bilo kupiti jaja samo na pijaci i ko je gledao klasu? Sretan si bio da te ne prevare na pijaci odnosno da ne dobiješ jaje ili dva manje a da ne pričamo da su uvijek podvaljivali još i pokvarena jaja.

Ja se ne sjećam kada sam kupila jaja a da je pokvareno a da mi je neko podvalio koje jaje manje, ni to. Najčešće ih kupujem na pijaci kod naših bakica, koji put i u našem poznatom trgovačkom lancu. Moram priznati da naše kninske bakice drže cijenu jaja nepromijenjenu već sigurno dvije godine, bez obzira na ponudu i potražnju (1.5 kn). A o klasi ovdje nema ni govora. Ima ih svakakvih!

Ovaj put sam pravila jedan kolač koji je na tragu recepta za Ledene kocke moje prijateljice Zdravke. Na tragu kažem zato što sam ja nešto promijenila način pripreme kolača, mislim da se nije ništa izgubilo u okusu, izgledu itd. Ja jednostavno nemam toliko strpljenja koliko Zdravka ima s tim silnim šerpicama isl.

Zdravka je moja prijateljica iz Konjica. Upoznala sam je prvog dana kada sam se zaposlila u Igmanu iz Konjica davne 1977. godine. Ona još uvijek radi u Igmanu i svaki put kada dođem u Konjic obvezno se sastanemo, prošetamo i ispričamo. Uvijek me dočeka s bar dva kolača. O mojoj ljubavi za kolače bi se dalo puno toga pričati:)))

Ovo je jedan od njenih kolača. Sličan je mnogim do sada, npr. Ledenim kockama, Trio gušt, Carski kolač, ... Ma , sve su to varijacije na temu. Ovaj se razlikuje po tome što nema nimalo oraha u njemu, to je kolač za one koji ne vole orahe:))) što je meni neobično!
Jednom sam pravila Napoleon tortu za jedno obiteljsko okupljanje na kojem je bila i moja jetrva. Ona ne voli orahe i pojela je jedan tanak komad torte tvrdeći da nije za cijeli život pojela oraha kao u tom komadiću:)))



Za ove Ledene kocke je potrebno:
Za biskvit:
  • 10 bjelanaca
  • 10 žlica šećera
  • 10 žlica brašna
  • 1/2 praška za pecivo
Za zaliti biskvit:
  • 1 dcl mlijeka
  • 3 vanilin šećera
Za kremu:
  • 10 žumanaca
  • 10 žlica šećera
  • 7 dcl mlijeka
  • 2 pudinga od vanilije (prašak)
  • 100 g čokolade za kuhanje
  • 250 g maslaca (margarina)
Postupak:
  1. Umutiti bjelanca (s prstohvatom soli) pa dodavati postupno šećer
  2. Dodati brašno pomiješano s praškom za pecivo pa sve izmiješati žlicom dok se ne ujednači.
  3. Izliti u pripremljenu tepsiju (23x38 cm) te peći u pećnici zagrijanoj na 180°C oko 25 minuta
  4. Gotov biskvit zaliti vrućim mlijekom prokuhanim s vanilin šećerom te ohladiti
  5. Za kremu prvo staviti mlijeko da zavrije a za to vrijeme umutiti žumanca sa šećerom te im umiješati pudinge od vanilije
  6. Dodati žumancima malo vrućeg mlijeka pa sve vratiti u ostatak vrućeg mlijeka i kuhati dok se dobro ne zgusne (neka baci koji ključ). Ohladiti.
  7. Umutiti maslac pa dodati ohlađenu kremu. Jednu polovicu kreme istresti na ohlađeni biskvit, poravanti a u drugu polovicu dodati omekšalu čokoladu. Izmiješati dobro te ovaj smeđi dio kreme premazati preko žute kreme. Poravnati i ostaviti u frižider da se dobro stegne.



Šta mislite šta Zlatan kaže:))
Ipak mu fale orasi!:)) - Orahovica (pokraj Konjica) - imali su tu svoje orahe!

Broj komentara: 19:

  1. O, pa ovo je baš kolač za ovu nedjelju jer sam orahe potrošila u kruhu, ha, ha. Šalim se naravno, sviđa mi se kolač, stvarno ću ga napravit, možda još danas, pa se javim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pravi domaci kolac:)
    Sjecam se da su se prije jaja prodavala u fiseku od novinskog papira i da su mi se redovno donja 1-2-3 zdrobila i da me mama svaki put naruzila zbog toga:))
    U profi slasticarskim receptima se jaja i onako mjere na grame. Ja nisam tako precizna, pa su mi klase M, L itd. dovoljne.

    OdgovoriIzbriši
  3. Eh, ja ne pratim veličinu jaja. Ako je eventualno potrebno dodam još jedno. Nisam ljubitelj oraha pa mislim da bi mi ovajkolač jako pasao ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlične su,Snjezo,koja je veličina pleha?

    OdgovoriIzbriši
  5. Vera, napisala sam: pleh je dimenzija 23x38cm!

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala za predivan recept. Nisam neka majstorica za kolače i torte, ali ovo mi izgleda savršeno, i mislim da će me sutra spasiti jer očekujem goste koji vole slatko.

    OdgovoriIzbriši
  7. Sviđa mi se kolač, volim ja ovakve.
    Što se jaja tiče, ni ja se ne opterećujem nešto puno klasom, veličinom. Doduše ja uzimam jaja od kolege mog muža, od njegove majke sa sela i nikad mi se nije desilo da su omanula. Jedino što uvek primetim je razlika da je njima žumance žuto, a ne belo kao kad ponekad kupim u piljari ili marketu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Napravila ove kocke i planule su, nisam stigla ni poslikat. Sviđa mi se što su jednostavni sastojci koje uvijek imamo kod kuće, za kolač na brzinu a da nisu keksi. Mojim mladima se jako dopao.

    OdgovoriIzbriši
  9. Uvijek kupujem jaja na placu ali ne od bakica nego direktno od proizvođača. Kupujem uvije XL jer su mi ta najisplativija i baš sam zadovoljna i kvalitetom i svime. :)
    Kolač mi se jako sviđa, a ovo je jedan od rijetkih kolača koji bi se svidio i mom dragom. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. I ja priznajem da uvijek kupujem te XL i gledam veličinu jaja. Muž je znao kupiti kad naručim i one manje, a onda ja kokodačem da su ta premala :), pa je sad naučio da mora kupovati ona veća. Čestom i se dogodi, kao recimo ovaj vikend da ih dobijem na selu i ta su prekrasna žuta i volim ih, ali onda uglavnom znam dodati jaje viška nego što recept navodi, jer su jaja različitih veličina.
    Kolač bi se definitivno mojima svidio, ali svima i mislim da ću ih uskoro razveseliti! :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Uh, kako mi se dopadaju. Krema im je fantazija.

    OdgovoriIzbriši
  12. odličan kolač , i biskiv i krema su super !
    Sviđa mi se priča o prijateljici Zdravki, lijepo je njegovati takva dugogodišnja prijateljstva.
    Vjerujem da je muž uživao u kolaču, a orasi budu drugi put :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Numai bunatati pe blogul tau!
    FELICITARI!

    OdgovoriIzbriši
  14. Neznam da sam pravila u okruglom plehu?Mada nemam neki velik vec je precnik 24 cm, neznam da ne bude mnogo onda da pravim sa 10 jaja, ili da smanjim na 5 jaja, ali onda se bojim da ne bud etanka...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada mijenjam veličinu pleha ja izračunam njegovu površinu:) pa onda po tome radim. Recimo: moj pleh je 24x38=912 cm kvadratnih. A tvoj promjera 24 cm ima površinu 452 cm kvadratna. Što znači da možeš slobodno prepoloviti mjeru:):)

      Izbriši
  15. Prepoloviću. Biće to odlično, hvala na savetu!

    OdgovoriIzbriši