30. svi 2010.

Kolač od višanja s kremom od oraha




Evo me opet, poslije puno šaranja tamo - ovamo. Svugdje me stiglo ovih dana. Od Sarajeva i Konjica do Splita. Žao mi je što nisam stigla odraditi FBI rukavice, pogotovo zato što se istraživao T&T blog ali napraviću popravni ispit. U ostalim igricama nisam ni imala namjeru učestvovati, jednostavno mi ove teme nisu legle, odnosno ne bi to prošlo kod mene doma:(((

U Sarajevu mi je bilo prekrasno, na kraju krajeva bila sam na jednoj lijepoj svadbi ali nije mi loše bilo bilo ni u Splitu. Poslije puno godina jedan dio našeg starog konjičkog društva se sastao u povodu koncerta Ezerki i 7/8 u HNK. Koncert je bio izvrstan, ali ovaj put neću o tome.
Prvi put sam bila u HNK Split. I, što mislite koji je moj prvi dojam?
Iznenaditi ćete se... ali meni je u HNK strašno smrdilo ... na plijesan (ili kako bismo mi to po naški rekli na mem). Pretpostavljam da je to zbog onoliko robe u teatru: tapete, zavjese, stolice ... a plijesan je živa... A moj nos nije baš tako osjetljiv jer je uvijek začepljen pa možete zamisliti koliko je to intenzivno bilo.

Ali, koncert je bio izvrstan, gošća je bila Zorica Kondža samo s jednom pjesmom (ne bi je ubilo da je još jednu otpjevala:)))




Da se "iskupim" svojima doma napravila sam ovaj kolač, davnih dana zapisan u mojemu rokovniku tehničkom olovkom (prvom takvom koju sam dobila od kolege s posla poslije nekog njegovog povartka iz inozemstva, jesam bila sretna tada:)))) I da se ne izbriše i ovako je jedva čitljiv, napravila sam ga poslije puno godina.



Odličan i vjerujte vrlo jednostavan kolač.
A recept ide ovako:
  • Umutiti snijeg s prstohvatom soli od 5 bjelanaca
  • Izmiješati 250 g maslaca, 250 g šećera i 5 žumanaca
  • Dodati 5 žlica brašna, ribanu koricu jednog limuna i lagano umiješati prethodno umućen snijeg
  • Podmazati i pobrašniti pleh, sipati ovu masu i peći je na tihoj vatri (180°C oko 20 minuta)
  • Upola pečeno tijesto posuti prezlom, opranim, očišćenim i okapanim višnjama
  • Preko višanja posuti prezlom i cimetom
  • Prpremiti kremu: Prvo umutiti 5 bjelanaca s prstohvatom soli pa onda
  • Umutiti 5 žumanaca sa 5 žlica šećera pa dodati 5 žlica mljevenih oraha i prethodno umućeni snijeg od bjelanaca
  • Preliti krem preko višanja i dopeći (još oko 20 - 25 minuta na 180°C)
  • Pečen kolač posuti šećerom zamirisanim vanilijom
Ja sam jedan dio kolača premazala marmeladom a jedan dio posula višnjama zato što moj Tomislav ne jede kolače s voćem. Njegov dio mu se jako svidio a i ovaj s višnjama je bio savršen, nisam sigurna hoće li išta ostati za sutra pa zato odmah pišem post a slikala sam onako tek malo ohlađen kolač. Koristila sam pakiranje Ledovih zamrznutih višanja. Nisam ih ni odmrzla a možda bi bilo bolje da sam to prethodno uradila i dobro ih okapala (pa ne bi bio onako mokar). Za drugi put.

Pekla sam u plehu dimenzija 23x38 cm

Broj komentara: 13:

  1. Kolačić super izgleda apo sastojcima bih rekla da je i veoma ukusan.Moja deca obožavaju kolače sa višnjama,hvala za još jedan lep recept!

    Vidi se da si uživala na "proputovanju"!

    OdgovoriIzbriši
  2. Najprije sam pomislila da si bila s nekima iz jahačkog (konjičkog) kluba, ali sam onda (konačno) shvatila. Što se HNK Split tiče, nisam bila tamo, ali nedopustivo je da smrdi po memli, znači da ga ne održavaju. Staro ne znači i smrdljivo. No, ništa me ne čudi.
    Kolač je fini, točno znam okus jer slično sam radila, ali mojim klincima to nije leglo, pa sam i prestala. Šteta.

    OdgovoriIzbriši
  3. Eh ja moji prvi susreti s kazalištem su bili upravo u splitskom HNK. Puno puta sam tamo bila i uvijek me uhvati nostalgija kad ga se sjetim, a najživlja su mi sjećanja na Splitski akvarel i moj nastup na božićnom koncertu. Žao mi je čuti da u kazalištu ustajalo smrdi, ja se ne sjećam toga, što bi moglo značiti da su se stvari pogoršale. :)
    Drago mi je da si provela lijep vikend, a kolač mi se jako sviđa. Ne sumnjam da su dečki bili zadovoljni. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Znači da si se lijepo provela, tako i treba, igrice se stignu...A kolačić mmm...odličan!

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj, baš ti zavidim na prisustvu koncertu Ezerki-ja i 7/8. Ja sam išla dva puta dosada i svaki put je bilo super. Znam da uvijek imaju gosta i taj otpjeva jednu pjesmu. Šta je Zorica pjevala?
    Kolač je super, baš tražim recept za slojevite kolače koji se režu. tnx

    OdgovoriIzbriši
  6. Jubi, Zorica Kondža je otpjevala onu: More sokol pie voda na Vardarot, snimila sam i taj videić, pokušala sam ga učitati ali mi nešto nije išlo. Otpjevala ju je fantastično! Ovaj gore učitani videić je bio bis.

    OdgovoriIzbriši
  7. Super da si se provela i uzivala!
    Kolac je tako dobar da ne mogu prestati buljiti u slike. Pravi starinski...!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Krasan kolač, ko to ne bi smazao, djeluje jako primamljivo. Drago mi je da si stavila Ezerke, one su moj favorit što se tiče etno glazbe.

    OdgovoriIzbriši
  9. Joj, slika, recept - sve krasno, al jako se mučim čitajući plava slova na smeđoj podlogi :(

    OdgovoriIzbriši
  10. Na koncertu ti zavidim! Memla u kazalištu je tužna činjenica, a kolačić je jedan od onih koje moja mama voli, tako da mislim da bih je mogla uskoro razveseliti! :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Lijepa putovanja si imala i drago mi je da si se svugdje dobro provela i da si uživala. "Iskupljenje" u obliku ovog kolača je sigurno dobra ideja jer mi kolač odlično izgleda i zvuči. Kombinacija višanja i oraha me baš privlači,ja je do sada nisam radila i ovo je sigurno prilika za isprobavanje.

    OdgovoriIzbriši