20. svi 2010.

Boemska torta i nešto o mjerenju

Mjerenje je uspoređivanje fizikalne veličine sa standardom.

To je samo jedna od definicija mjerenja.

Čovjek je od svoga postanka uvijek mjerio. Od pamtivijeka se čovjek služio nekim načinom mjerenja: udaljenost se mjerila kokodakanjem kokoši ili mukanjem krave, brojem potoka koje treba preskočiti, posudom čaja daleko:))), ... volumen polovinom srednje velike ljuske kokosova oraha, košarom, ...težina recimo "ramenom", talentom (uteg) ...
Ma, moglo bi se o tome priča pričati.
Pa tako i moja djeca svaku tortu uspoređuju sa Bomba tortom i ona im dođe kao jedinica za uspoređivanje odnosno kao mjera..... Milicu im mamicu...

Ovaj put sam za promjenu napravila ovu tortu, radi moga Nikole kojemu je 22. rođendan a on voli lješnjake i kremaste kolače.
Svidjela se njemu i ova torta, zadovoljan je!
Ovo je recept iz one stare kuharice moje pokojne zaove izdate nekada početkom druge polovice prošloga stoljeća. Ja sam to prepisala davnih dana u početku moga braka, negdje prije 24-25 godina... Prepisaću ga onako kako je bio napisan a svoje napomene ću napisati kurzivom.

Boemska torta

Izlupati čvrst snijeg od 10 bjelanjaka, dodati 280 g sitnog šećera te miješati dok se ne dobije gusta bijela masa. Dodati 15 g kakaa i 1/4 kg propečenih i mljevenih lješnjaka (ja sam lješnjake u pećnici prepekla na 180°C oko 10 minuta, krpom skinula ljusku sa njih, ohladila i samljela).
Masu ispeći u tri dijela u kalupu namazanom mašću i pobrašnjenom. Zatim nadjevati:

I fil: Umutiti 6 žumanaca i 1/4 kg šećera (ja sam stavila 200 g), 1 vanilin šećer i 2 žlice brašna. Zkuhati to u 1/2 l mlijeka i mutiti na vatri dok ne postane gusta masa. Ohladiti. To je krem kao za kremšnite:)))
II fil: 6 žumanaca, 1/4 kg šećera (ja opet stavila 200 g), 2 štangle strugane čokolade kuhati u lcu na pari. Kada se krem dobro zgusne skinuti ga s vatre i dobro ohladiti, u ohlađen dodati 200 g umućenog maslaca. Ovo je kao za doboš tortu:)))

Prvi list ispečene kore namazti slojem I krema a preko njega staviti jedan sloj II krema. Kremove pokriti drugim listom torte pa opet staviti žuti i tamni krem a treći list preliti glazurom od čokolade. Ovako pripremljena torta treba stajati na hladnom najmanje pola dana.

Prvi list sam mazala kako je gore opisano, međutim II fil je prilično čvrst pa ga je po mekanoj prvoj kremi (filu) teško razmazivati. Negdje na polovici mazanja drugog fila i drugog lista palo mi je na um da žuti (prvi) namažem na list torte a drugi krem namažem opet na drgi list torte i spojim krem na krem... valjda ste shvatili (pameti nikad dosta:))) Mislim da je tako lakše i kremovi se ljepše razmažu ali to će biti za drugi put. Ovaj put sam uradila kako sam uradila, uglavom već je otišlo pola torte:)))


22 komentara:

  1. torta je prekrasna (i presjek!)i vjerujem jako jako fina, pogotovo kad su u receptu pečeni lješnjaci-ja sam ih jučer prepekla :(((, umjesto 10 minuta pekli se 20 minuta jer sam zaboravila na njih, ali su još kako tako jestivi, sad imaju identičan okus lješnjaka iz čokolade kupovne sa onim cijelim lješnjacima..baš identičan :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Sretan rođendan Nikoli. Da sam ja za rođendan dobila takvu tortu bila bih presretna. Bogata, fina i kremasta, baš onako kako ja volim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Predobro izgleda torta, sretan rođendan Nikoli, zna on što je dobro!

    OdgovoriIzbriši
  4. Sviđa mi se ova torta, sastav file i tijesta, volim tu klasiku u kolačima, pa ću vjerojatno napraviti iz toga opet neke minjone. Nadam se Snježa da smijem.

    OdgovoriIzbriši
  5. Dunja draga, zašto ne bi smjela:))) Zadovoljstvo mi je vidjeti tvoje kreacije. Sve svoje dijelim sa svima koji navraćaju na ovaj blog s velikim zadovoljstvom.

    OdgovoriIzbriši
  6. Kako god da si je napravila, meni je baš lepa i verujem da je ukusna. Volim ja ovakve tortice. :)
    Slavljeniku sretan rođendan želim!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sretan rodjus Nikoli.Torta je savrsena i presek mi se mnogo dopada,samo treba puno truda oko nje...:)Ja vidim Snjezo da u tvoj familiji ove dobre i kvalitetne torte imaju "prodju" vise nego nove "instant".Savrsena je svakako!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Mom ne sudenom zetu Sretan Rodendan!!! Moja ce djevojcica slijedeci mjesec da napuni 22-e!!!
    Torta ova,kao i sve ostale su mi divne domace torte,ali bas onako kako se to oduvijek pravilo!!
    inace i kolaci su ti svi "temeljni"recepti,znam da tvoji ne vole promjene ,a i zasto bi,kad su svi kolaci ,a posebno torte jako ukusni !!

    OdgovoriIzbriši
  9. Točno tako, draga Vera. U mene niko ne jede torte sa šlagom, nasjeckanim voćem, ne daj Bože u vodi u kojoj se kuhalo voće napraviti puding, i sl. niti vole one lagane torte. Kako moj muž to ne voli, djeca nisu imala prilike naučiti:))) To ti je po onoj "majmun radi što majmun vidi":)))

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlicna tortica, sa puno fine kreme i orasima, ma sve tu pase...mozda bi bilo lakse ako bi se prvo namazao tamni fil, pa preko njega zuti, slobodno ti napravi kako je tebi zgodnije.;)) Sretan rodjendan i sve najlepse slavljeniku.;)))

    OdgovoriIzbriši
  11. Prvo želim sretan rođendan Nikoli.
    Torta me baš oduševila i mislim da bi se svidjela i mom dragom. On naime uz kremšnite priznaje još jedino lješnjake u kolačima, sve drugo mu je bezveze. :)
    Moram i ja pohvaliti presjek torte jer stvarno divno izgleda. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretan rođendan Nikoli !
    odličnu tortu je dobio, baš mi se sviđa i sastojci su super !
    Sviđa mi se i uvod o "mjerenju", super se uklopio u nastavak o rođendanu i torti :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Prije svega sretan rođendan Nikoli i sve što si sam želi :), uprkos kašnjenju, od srca!
    A torta je baš zavodljivo kremasta i koliko god nisam pretjerani ljubitelj oraha, lješnjake volim i mislim da bi i kod mene planula!

    OdgovoriIzbriši
  14. Jel u kore ide obicni secer ili prah

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja ga sameljem u elektricnom mlinu za kavu....ne bude kao onaj kupovni :)

      Izbriši
    2. Znaci obicni secer samljeti da bude kao prah?

      Izbriši
    3. daaaa...samo ne baš previše prah,,,ma, ne brinite bit će dobro kako god ga sameljete :)

      Izbriši
    4. I ovo dvije stangle mislite na dva reda ili dvije plocice cokolade

      Izbriši