22. ožu 2009.

Žute štangle ( Štanglice s orasima)


Ovaj kolač se već dugo pravi u mojoj kući što znači da je izdašan i dobar. Kada odlučujem što ću praviti prvo o čemu razmislim jeste jedu li svi taj kolač i koliko mi može potrajati.
Zanimljivo mi je kod ovog kolača to što sam u svojoj bilježnici u kojoj već dugo skupljam recepte našla ga pod raznim imenima a jedno je čak "Fine štangle od badema" a badema ni za lijeka.
Kolač ima dva tijesta, jedan fil + marmelada od šipka, a recept je za tepsiju od električnog šporeta.

1. Prvo (masno) tijesto:
  • 22 dag margarina
  • 20 dag šećera
  • 2 jaja
  • 3 žlice mlijeka
  • 1/2 kg brašna
Od ovih sastojaka zamjesiti tijesto i razviti ga u prethodno podmazan i pobrašnjen pleh (tepsiju)
Sada tijesto premazati marmeladom od šipka (ili po volji).

2.
Pripremiti fil:
  • 20 dag oraha
  • 15 dag isitnjenih grožđica (ja ne stavljam jer moji sinovi ih ne vole)
  • 15 dag šećera
  • 1 mala šalica (oko 1 dcl) vreloga mlijeka
Sve pomiješati i premazati preko marmelade (koliko se može ravnomjerno)

3. Sada pripremiti drugo tijesto (lijevano) od ovih sastojaka:
  • 5 jaja
  • 6 žlica šećera
  • 1 dcl ulja
  • 1 dcl mlijeka
  • 6 žlica brašna (oštroga)
  • 1 p.p.
Umutiti jaja sa šećerom. Dodati ulje, još malo mutiti pa dodati mlijeko. Izjednačiti pa polako dodavati jednu po jednu žlicu brašna pomiješanog s p.p.
Sve to preliti preko fila.
Kolač staviti u pećnicu zagrijanu na 200°C i peći ga oko 35 min.
Gotov kolač posuti štaubom.
Ohladiti i služiti.



Moram priznati da se u mojoj kući jede još topao.

Broj komentara: 5:

  1. Slučajno sam naišla na tvoj blog, sviđa mi se! ;)
    Volim ovakve kolače, izdašni su, a nisu skupi. Želim ti puno sreće s blogom. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala velika. Iskreno, tek sam započela i još nisam baš vješta u kreiranju bloga. Naučiću!

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlican recept!mislim da bi se i mojima dopao!

    OdgovoriIzbriši
  4. u prvo tijesto ide glatko brašno pretpostavljam?

    OdgovoriIzbriši